coworking

Szukanie oszczędności w firmie

Każdy biznes jest inny i przez to ciężko jest dobrać jednakowe rady dotyczące pomocy w jego prowadzeniu. Nie inaczej jest z pomocą dotyczącej poszukiwania oszczędności w firmie. Często jest jednak tak, że właściciele firm łączą oszczędności w firmie ze spadkiem jakości usług lub produktów, lecz nie wiemy, czy zdajecie sobie sprawę, ale istnieją inne kwestie, które dadzą nam oszczędności, przy jednoczesnym utrzymaniu poziomu i renomy naszej firmy! Poniżej dajemy wam kilka ciekawych możliwości do rozważenia!

Coworking zamiast biura

Może być tak, że nie posiadamy obecnie środków do wynajęcia całego biura. Nie możemy się tym załamywać, a pomoc przyniesie nam coworking. CO to jest? Otóż jest to wynajem stanowiska do pracy w otwartej przestrzeni współdzielonej z innymi, preferującymi taki styl pracy osobami. Za koszt wynajmy otrzymamy dostęp do w pełni wyposażonego biurka, sprzętu biurowego, a nawet sal konferencyjnych! Jest to, jak można się domyślić, jest to znacznie tańsze w dłuższym okresie niż wynajem całej przestrzeni biurowej.

Wirtualne szkolenia

Odpowiednie szkolenia nie tylko podnoszą kwalifikację pracowników firmy, ale dają też szansę na zwiększenie renomy wśród klientów. Niestety są one dość kosztowne, gdy poza kosztem samego uczestnictwa należy doliczyć transport, zakwaterowanie i inne koszty. Właśnie dlatego warto spojrzeć przychylnym okiem na wirtualne szkolenia, które są prowadzone w formie streamingowej. Jedyny koszt, jaki musimy tu ponieść to ten związany dostępem do transmisji.

Sprzęt „secondhand”

Innym trafnym rozwiązaniem dla firmy będzie kupno sprzętu biurowego z drugiej ręki. Przede wszystkim, wcale nie musi być on gorszego sortu! Zwykle pochodzi on wprost z rąk innych firm, które wcześniej użytkowały go na zasadach leasingu, a po jego zakończeniu nie zdecydowały się na jego wykupienie. Często taki sprzęt jest kilkukrotnie tańszy niż ze sklepu specjalistycznego!

Podsumowanie

Jak sami widzimy, wcale nie jest tak, że obniżenie ponoszonych kosztów w firmie nie musi łączyć się z redukcją etatów oraz spadkiem jakości produktów czy usług. To tylko trzy z wielu sposobów na zoptymalizowanie naszej działalności. Kto wie, może stanie się to stosowanym rozwiązaniem w naszej firmie?