Pulpit telefonu z kilkoma aplikacjami

Jak stworzyć grę na telefon, która podbije serca milionów?

W sklepie Google Play znajduje się aktualnie ponad 3,5 miliona aplikacji mobilnych, z których tylko nieliczne stają się prawdziwymi hitami. Jednym z najbardziej wymagających dla deweloperów rodzajów aplikacji są gry, które by móc konkurować z tytułami na PC lub konsole, muszą być naprawdę przemyślane i doskonale zrobione. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, które mogą się okazać przydatne dla każdego, kto planuje zostać kolejnym królem gier mobilnych.

Wykorzystaj znane uniwersum

Stworzenie gry osadzonej w świecie znanym z innych mediów (jak np. książki, seriale czy filmy) to znakomity sposób na wzbudzenie zainteresowania potencjalnych fanów już przed premierą. Najlepiej byłoby, gdyby Twój pomysł obejmował wydanie gry nawiązującej do nieco starszych uniwersów, którego ówcześni fani są obecnie już dorośli. W ten sposób będą oni mogli odbyć istną podróż do przeszłości, w której o nic nie musieli się martwić.

Jest to spowodowane charakterem naszej natury – jako ludzie mamy to do siebie, że często rządzą nami sentymenty i zamiłowanie do tego, co pozytywnie nam się kojarzy. Co więcej – wykorzystanie motywów innego świata pomoże użytkownikom Twojej aplikacji w większym stopniu utożsamiać się bohaterami, a także ułatwi zrozumienie jej mechaniki.

Bądź innowacyjny

Kobieta siedząca na dworze, trzymająca w dłoniach telefon, pilnie coś wstukującaPomyśl nad tym co możesz zrobić ze swoim telefonem i zadaj sobie pytanie: jak jego funkcje mogą zostać wykorzystane do urozmaicenia rozgrywki? Spróbuj być kreatywny i znaleźć innowacyjne zastosowanie tego, czym dysponują współczesne smartfony. Może to być między innymi niestandardowe użycie aparatu na potrzeby rozszerzonej rzeczywistości, czy możliwość łączenia się z innymi urządzeniami za pomocą bluetooth.

Jeśli planujesz stworzenie gry, której ideą jest prostota, to naturalnie nie będzie ona potrzebować wykorzystania powyższych funkcji – w takim przypadku musisz być innowacyjny w inny sposób!

Zaangażuj społeczności

Punkt ten dotyczy szczególnie gier wymagających połączenia z Internetem. Co więcej – w zależności od tego jak ma wyglądać Twoja aplikacja, zaangażowanie społeczności może wyglądać nieco inaczej. W przypadku produkcji, które polegają na rozgrywkach pomiędzy graczami z całego świata, niezłym pomysłem będzie stworzenie fora internetowego czy platformy ułatwiającej znalezienie kompanów do wspólnej gry. Jeśli zadaniem aplikacji jest skupianie graczy w lokalnych społecznościach, warto rozważyć organizację oficjalnych eventów, które wspierać będą osobistą integrację między graczami

Zamiast kupna aplikacji – mikropłatności

Kobieta stojąca za budynkiem, trzymająca telefon w dłoni i uśmiechająca się spoglądając w oddal

Nikt nie lubi płacić za pobranie gry mobilnej, a niechęć ta jest szczególnie dostrzegalna, gdy produkcja jest jeszcze mało popularna lub stanowi debiut danego studia. Dlatego w miejsce opłaty za zakup aplikacji, warto wprowadzić system mikropłatności, co naprawdę ma ogromny potencjał zwrócenia się (oczywiście, jeśli gra jest dobra). Lojalni gracze, którzy polubią Twoją produkcję z pewnością skorzystają z możliwości wsparcia twórców dostarczających im godzin zabawy.

Planując to, co znajdzie się w sklepie aplikacji pamiętaj, by nie umieszczać w nim benefitów, które są niezbędne do normalnej, przyjemnej gry. Uważaj także na to, by nie wprowadzić do swojej gry systemu pay to win, w którym gracze niedecydujący się na dokonanie zakupu z góry straceni są na przegraną. Pamiętaj o dostosowaniu cen zakupów do warunków panujących w poszczególnych państwach.

Podsumowanie

Stworzenie gry, która ma szansę na odniesienie sukcesu na rynku mobilnym zdecydowanie nie należy do najłatwiejszych. Spraw, na które projektanci rozgrywki powinni zwrócić uwagę jest naprawdę sporo. Nie można jednak zapominać również i o tym, jak ogromny wpływ na powodzenie aplikacji ma jej oprawa graficzna i jakość kodu.