photo-1502828331539-51c709e80300

Kolorystyka – bardzo ważna kwestia brandingu

Branding twojej firmy ma wpływ na wiele aspektów prowadzenia firmy, takich jak, chociażby wygląd strony internetowej. Sposób, w jaki prezentujemy naszą firmę, ale też poszczególne sklepy czy produkt może mieć kluczowe znaczenie w momencie, w którym nadejdzie czas na podjęcie decyzji o zakupie. Być może nie zdajemy sobie sprawy z tego, lecz kluczowym punktem naszej strategii powinna być…kolorystyka! Dlaczego?

 

Spójność

Jeżeli wybierzemy konkretny kolor, warto sprawić, aby był on stosowany w we wszystkim, co związane z firmą. Rozpoczynając od loga, poprzez strony internetowe, papier internetowy, etykiety produktów czy nawet małych gadżetach pokroju długopisów! Takie działanie zapewni nam spójność i maksymalną ciągłość naszych działań.

 

To więcej, niż myślisz!

Schemat kolorów, który użyjemy jako firma, na pierwszy rzut oka da klientowi świetny pogląd na to, jakie wartości są dla niej ważne. Odpowiednio dobrana barwa może mieć bardzo korzystny wpływ na ilość i aktywizację całych grup użytkowników odwiedzających naszą witrynę. To właśnie kolor jest jedną z najważniejszych i najtrudniejszych w wyborze elementów projektów. Ponieważ przed tym, jak użyteczna jest firma, zanim zanurzą się w treści naszej strony – pierwsze co zauważą, to barwy poszczególnych elementów całości.

 

Szok!

To zaskakujące prawda? Każdy kolor może oznaczać co innego, a twoja witryna w zależności od konkretnego wyboru, da znać o innej cesze różnym ludziom. Warto zadać sobie pytanie: jakie zachowanie wśród moich klientów będzie prowokował ten kolor? Jeżeli chcemy trafić do grupy kupujących, powinniśmy celować w barwy wyróżniające się, takie jak czerwienie czy żółcie. Natomiast gdy szukamy tych, którzy pragną oszczędzać, najbezpieczniejszym wyborem będzie uspokajająca zieleń. Natomiast tradycyjny klient na pewno doceni jasne i miękkie palety kolorów w akcentach niebieskiego.

 

Podsumowanie

Mimo tego, że wydaje się, że kolory są tylko nieznaczącą błahostką podczas podejmowania decyzji klientów, jest całkowicie inaczej! Są one prawdopodobnie najważniejszym elementem procesu zakupu! To właśnie one mają przyciągnąć potencjalnego nabywcę produktu, czy usługi. Nie możemy ignorować tego, jaką moc za sobą niosą!